duminică, 29 ianuarie 2017

Mămăligă de cartofi


     Îmi place foarte mult mămăliguța asta pentru că iese foarte bună și sățioasă. Se servește alături de brânzică de burduf sau de oi/capră, ou fiert, ceapă și un pahar de iaurt. În zona mea cartoful este o legumă ce nu lipsește de la masă, asta pentru că rezistă foarte bine pe timp de iarnă iar oamenii au deprins obiceiul de fi creativi în zona asta culinară, mai ales dacă țin post. 
      În versiunea mea am folosit vreo 13 cartofi la 1,5 L de apă dar fiecare poate pune în funcție de ce capacitate are ceaunul de mămăligă, cu cât sunt mai multișori cartofi cu atât va fi mai bună. Unele gospodine preferă să zdrobească cartoful înainte de a adăuga mălaiul, însă eu îi tai în bucățele mijlocii, fiecare folosește cum îi place mai mult.
       Să purcedem! 😊
Ingrediente
-13 cartofi mijlocii
- 1 cană de făină de porumb
- sare
- 25 gr. unt / sau 1 - 2 linguri de ulei
  
       Curățăm cartofiorii apoi îi tăiem cubulețe și îi punem la fiert pentru 20 de minute. După ce cartofii sunt moi se adaugă ușor făina și sarea amestecând încontinuu. Dacă vreți să fie mai tare pune-ți mai multă făină mie îmi place să fie mai moale. De acum e practic același proces ca la o mămăligă normală, se mai lasă pe foc cam 10 minute la foc mediu. Se adaugă la final untul amestecând bine și apoi e gata de servire.
           Spor și poftă bună! 😋


2 comentarii:

  1. draga Adriana,te felicit pentru ideea de duce retete traditionale in Capitala.Imi plac foarte mult castronelele mici albastre.Sunt creatia ta?Iti doresc mult succes in activitatea de blogger.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cateva din boluri sunt facute de mine, mai sunt surprinse in fotografii. Multumesc frumos! :*

      Ștergere

Author

Facebook like box